Wednesday, August 29, 2007

kawan ku kawen

lama betul tak menaip disini..rindu pulak bila rindu tu mesti sebab sedih..kat mana nak ckp kat sini je la..
"gadis ni berjanji akan cuba menulis blog setiap hari"
biar lah org tak baca pon.. tak pe tak kisah biar aku menaip sornag2 tak kisah..tuk diri aku kisah aku..tapi ku thau ada silent reader ahaks...perasan kejap...
banyak benda berlaku sejak terakhir kau tulis disini macam2..seronok??sedih???macam2 la..
rugi pulak tak tulis sini..
hari ni befday kawan baik aku amy...hepi befday kat dia syg dia selalu...bila aku igt dia aku igt kawan2 lain kita org ada 5org..aku,atie,amy,ila,dayat. sama blaja sama2 gedik..apa pon amy la pling lawa..then lain2 sedang2 saja tp sumer de vogue jgn main2..pemes kami di sekolah dlu..
18 ogos 2007..taikh sejarah buat slh sowang kwn kami..selamat mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan...aku gembira untuk dia...tgllah kami berempat..mesti lepas ni dayath sibuk nak melayan husband sajork..mesti kami tak rapat mcm dulu lagi.
bila igt org kawen aku terpikir mcm mana kehidupan bila dah kawen?aku ni kawen ke tak nanti ye? dalamgfrup kami yang belum berpunya aku ngn atie saja. atie tu pon sebab pakwe dia curnag.hehe..aku ni ada ke org nak. kadang2 aku jeles tgk kwn aku berteman. kdg2 aku rasa aku disishkan. bila takde kawan baru cari aku. tp mungkin perasaan aku saja.
sejak dah deewasa ni aku selalu berkepit ngn amy saja. dayat jauh kat muar atie pulak bz.jrg2 jumpe..skng br rapat semula ngn ila. tu pon sebab dia keje mlk..kalu tak jauh nun diperak tak berjumpe langsung melainkan dia ikut ayah dia trun mlk.
mlm tu igt dia nikah mlm rupa2nye thalil saja.tapi takpe reunion kecil2kan sekejap
mak dayath ckp
"ni kwn dayah masa sekolah, kalu nak melawat dayah mesti pikir nak bwk lauk nak ajak makan ramai2. dah anggap sumer macam anak"
tersentuh hati ni dgr mak dayath ckp mcm tu (walaupun ayat dee tulis tak sama sgt, mak dayath ckp lagi tersentuh). dlu masa arwah ayah dayath ada. dia selalau bwk udang galah besar2 tu. hasil memancing. sedap. kami mmg rapat. mcm adik beradik. mak ayah kami sumer dah kenal. mcm sedara. mak dee pon anggap dernag sumer mcm anak. mak atie yang sempoi.. atie pulak ayah dia kawen 2. so tak penah jumpe ayah dia bile dtg rumah dia. mak dia mmg baik sgt2 dan kelakar. kalu org tnaya sapa kami dia ckp anak angkat. mak atie mmg amik ramai anak angkat. ni lah kami mmg terlalu rapat. byk boleh cerita lg..
penah dlu kami bergaduh berebut amy. kelakar betul. sumer nak jd kwn baik amy sebab amy cantik ke? ntah la. kaya pun natah la.ikutkan ila pling kaya. ayah dia ada company sendiri tp kalu kornag tgk gamba masa sekolah ya rabbi. dia pling selekeh. jgn mara ye ila. skng ila dah lawa cun melecun sama ngn amy rasa kalah amy kot.hehe. nasib dernag tak baca blog ni.
berbalik kepada dayath aku gembira dia kawen sebab masa kat skolah org slalo kutuk dia.. ye la geng apa geng 14?14 pompuan gedik asik2 nak cari gaduh ngn kami berlima yang cute ni. apa pon kami tak masuk campur langsung lantak korang la. ksng ni bila dayat dah kawen dan pakwe eh husband dia ensem bangat sure bebudak 14ekor tu dengki kan.hehe..dunno la kan. lantak la masing punya bahagia.
aku? ntah langkah aku masih jauh rasanye. aku ada benda lain aku inginkan bukan aku tanak berkahwin tp sesuatu yg lebih penting dlm hidup ku.
aku penah tgk 1 pepatah dunno kat ne la kan
kejayaan tu bukan bermaksud kita kaya. kajayaan tu terpulang kepada seseorang ada yang nak kawen anak 10, ada yang nak kumpul harta, ada nak kawen org kaya, dan aku? ada satu keinginan bila ia tercapai aku pasti aku org pling gembira dan aku akan menangis sepuas hati. dan aku harap kau semapt sebelum ia terlambat.

p's byk typo rasa tak paham tak payah baca. i malas nak betulkan hehe

No comments: