Sunday, June 07, 2009

bihun singapore

bihun singapoe, korang penah makan tak? favourite ni... paling sedap aku penah makan kat subaidah mitc air keroh.. ari ni kan byk wat kenduri kawen.. so mak aku tak masak... sebab dia da byk makan kenduri, aku mmg mls nk ikut g makan kenduri nk bersiap berbaju kurung lg... so da mlm ni aku lapa la yg amat... so aku mencuba skill memasak yang dak lama terpendam ni la.... 

resepi dia sgt la simple...

bahan-bahan

1. 6-8 ulas bawang putih..

2. 1 sudu besar lada hitam

3. daging, udang, ayam (ikut la pilihan korang)

4. sayur campur

5. cuka 2 sudu besar

6. gula dan garam secukup rasa

Cara-cara memasak

1. Tumbuk bawang putih dengan lada hitam.

image hosting by http://fotobukit.net/

2. Panaskan minyak dalam kuali, masukkan daging. Agak-agak daging da masak, masukkan pulak udang kemudian diikuti oleh fish cake dan sayur campur.

image hosting by http://fotobukit.net/

image hosting by http://fotobukit.net/

3. Masukkan bawang putih dan lada hitam yang telah ditumbuk. Campurkan cuka sedikit. 

4. Masukkan gula dan garam kemudian masukkan mihun.

image hosting by http://fotobukit.net/

5. Siap lah... hehe sedap di makan dgn kicap cili padi tu... makan ngn sos pon sedap.. tp sebab aku da lapa dan nk masukkan lam blog kasi posing sket mihun singapore ni.. pastu ngap2.. ngn lahap sekali hehe...

image hosting by http://fotobukit.net/

image hosting by http://fotobukit.net/

jemput2 makan... cuba lah mmg best !!!! tip tp.. puji diri sendiri kejap 

5 comments:

RHEA said...

adezzzz.. sedapnyer.. tak hantar pun sepiring kat rhea.. hehe

CiterMenarik said...

salam kenal..
waaaa.... sedapp nyerrr... nanti boleh cuba la..


comment back my posting..
citermenarik.blogspot.com

Lirik Lagu Indonesia said...

Semoga Sukses Segala Kinerjanya


Salam Sastra

Kumpulan Puisi Acep Zamzam Noor, Artikel Budaya, Artikel Sastra, Artikel Sosial,

Artikel Seni, Lukisan Acep Zamzam Noor dapat di update pada Blog

http://acepzamzamnoor.blogspot.com

Selamat Berapresiasi
----------------------------


Salam Sastra

Kumpulan puisi, Kumpulan Cerpen, Artikel Bebas, Gita Lirik, Otodidak Computer

silakan kunjungi di http://kobongsastracipasung.blogspot.com

Selamat Berapresiasi
------------------------

Salam musik Indonesia

band ternama, directory pop, lirik pop, lagu pop, pop lyric, free pop lyric, lirik

pop gratis, kumpulan lirik pop, lirik pop melayu, tembang pop lengkap ada di

http://popindonesia.co.cc

Selamat Bersenandung Ria
------------------------------

Salam Dangdut

goyang dangdut, directory dangdut, lirik dangdut, jago dangdut, dangdut lyric, free

dangdut lyric, lirik dangdut koplo, direktori lirik dangdut, hot dangdut lengkap

bisa dikunjungi di http://goyangdangdut.co.cc

Terima kasih

Salam Dangdut

オテモヤン said...

オナニー
逆援助
SEX
フェラチオ
ソープ
逆援助
出張ホスト
手コキ
おっぱい
フェラチオ
中出し
セックス
デリヘル
包茎
逆援
性欲

Bhoma said...

Waaa sedapnyeee