Saturday, March 17, 2007

orang kemboja

semalam ujan lebat amat sangat..pagi tu ujan..ptg ujan..kan semalam hari jumaat..igt nak jumpe en nazim la..nak bincang sal psm ni..drawing dah siap 80% just tatau berfungsi ke idak..haha..k la bgn sembahyang subuh..tido balik..ni dah mmg tabiat..huhu....pastu igt nak jumpe en nazim pukul 10 tp kan bgn 9 tgk lebat nye lagi ujan samb la tido..huhu..tido2 dah kul 11..mls la nak kuar kan..org kul 12 dah rehat sembahyang jumaat lagi kan..so budget nak pegi jumpe kul 3 la..k la lepak kat umah kul 3 kuat la..angin kuat ni..budget sempat sampai kat cubuic sebelum ujan..tp bak kata pepatah ujan di tgh jalan.nak dekat smapai dah ni dah jauh dari umah..ujan lebat sgt2..dahla naik moto keta takde time tu..wahwahwah..i basah kuyp la...lebat sgt2 rasa nak terbang je moto tu..(mcm la dee ni ringan sgt) wakakaka..so masuk lah kat TU ada umah kedai deret umah kedai pertama penuh mat2 rempit..ahaks i kan pemalu so pergi kat kedai runcit takde org ada 1 minah indon je..so parking moto berdiri tepi dia..eh ada kerusia la depan kedai tu..dee pon duduk je la kan ujan2 sejuk baju sumer dha basa..haha..pastu minah indon tu pon duk sebelah I..tnaya jam pukul baap suerm..so mula sesi borak2..

minah : kamu dari mana?
aku : dari muzaffar..td sana tak ujan
minah : oo sana tak ujan ka..
aku : ujan belum sampai
aku mmg camne mulot berat nak borak sket bukan pe aku tak reti la...huhu

aku : oo nak kemana?
minah : balik rumah dekat saujana
aku mulut melopong sat.ekceli awal dai ckp umah area deret rumah kedai tu aku kompius
minah : dekat balai bomba bukit katil (minah ni cam paham je aku tak paham)tahu kan?
aku : oo tau tau...datang sini naik pe...?
minah : tu moto...
aku pon tgk la kearah moto cam moto org jual sayur..tp blakang ada bekas polestrene sangkut macam2.aku pon tatau apa.
minah : hari ini untung tak byk la
aku : oo jual apa?
minah : jual kontrak..jual kuih2..mee goreng..tembikai...
aku : oo jual dekat org2 wat kontrak ke?
minah : iyalah sennag sini takde org wat keje pergi kontrak lain
aku : o...buat kuih sendiri la ye?
minah : a'ah buat sendiri kadnag2 adik tolong..tp adik saya br dtg sini tolong jaga anak
aku : ooo..anak bape thn?
minah : 2 thn setgh..laki saya jual baju...
aku : oo jual baju bundle ke baru ( sengal je soklan aku)
minah : baru lah
minah : saya org kemboja
aku : oo dah lama duduk sini?
minah : dah 6 thn
aku : oo tak lama lg leh dpt pr ye
minah : iyalah dpt ic merah
aku : ooo..pasni unutng byk leh bukak kedasi
minah : tamo la kedai sewa mahal.saya mo jual guna van..


bla bla bla bla..
then ujan dah reda sket aku blah je dia pon dha masuk kedai...ekceli apa aku belajar??walau pon dia idup sendirian takde parent ke apa sedara mara kat negara org tp dia belaja rberdikari la..aku ske tgk dia cam gigh gitu..,huhu..apa pon aku doa kan dia berjaya..huhu
trus pegi cubic..naik lif..dah la aku pkai selipar..cap cup cap cup..tau la bunyi selipar kene air kan?
ngn jkaket kau basa kuyup suar jeans kau..haha..segan..dlm lift takde org kau pon perah la baju aku..haha..jgn ada kuat video memerah didalam lift udah..hahaha...dah tu pegi bilik en nazim ada anis ngn kerk dah..alahai malu nye..aku ebrdiri je la kat luar en nazim suh masuk..aku ckp basah dernag kata dernag pon basah aku ckp basah kuyup..aku tunjukkan badan aku..sumer ketawa tak agak2..malu seh..aku mauk je la..berdiri duk mencakung bagai.bangun je..wah banjir dah.haha...pastu g toilet sat mengeringkan bada..dah tu takde handdryer lam toilet..poi la...haha..begitu lah ahri2 ku

No comments: